Paradiset ligger under mödrarnas fötter

 
 
(Dikt)
 
 
 
Hon ser
mina skrapsår
kampen jag genomgår
hur jag kämpar med att stå på mina tår
 
Hon är
en självlysande himlakropp
utstrålar hopp till de hopplösa
utan stopp
alstrar ljusglimt inför morgondagen
skiner lika starkt som dagsljuset
idag vill jag belysa hennes uppoffringar
hennes uppoffringar som förärade mig vingar
tillät mig flyga i stjärnornas himlar
 
Hon är 
orkestern som spelar symfonier
mitt hjärta sjunger med
när dess tomrum fylls
med trygghet och kärlek
 
 
Hadithen säger:
"Paradiset ligger under mödrarnas fötter"
hooyo*
har jag pussat dina fötter tillräckligt mycket 
för Jannah’s priset? 
 
 
 





 
 
  Definition: 
Hooyo* betyder mamma på somaliska,
Jannah* betyder paradis på arabiska
 
 
 
 
  
 
                                         (Kullaberg 12 juli 2018) 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 

 

 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så sjukt grym 😍

2 Mona:

Älskar denna dikten så jävla mycket, mashallah🥺😍👌🏼

3 Mona:

Älskar denna dikten så jävla mycket, mashallah🥺😍👌🏼

4 Mona:

Älskar denna dikten så jävla mycket, mashallah🥺😍👌🏼

5 Kawsar:

Så vackert mashAllah. Stolt över dig!!

6 Anonym:


Jätte vacker dikt, maa shaa Allah. "Paradiset ligger under mammas fötter" är en hadîth och inte ens vers, barkallahufiik.

Kommentera här: